وحیداله موسوی

وبلاگ وحیداله موسوی

وبلاگ وحیداله موسوی

یادداشت ها، مقاله ها، ترجمه ها

ویژه نامه الیس مونرو- ترجمه های من...

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۴۰ ق.ظ



ماهنامه عصر پنجشنبه

ماهنامه ادبی ـ هنری 

سال هفتم، شماره 85-86، خرداد و تیر 1384
100 صفحه
ویژه نامه الیس مونرو


 
 آنچه به یاد می آید ( داستان )
آلیس مونرو  مترجم: وحیداله موسوی ص 62
 تاریخ نویسی ـ داستان نویسی ( استناد مجازی : ادبیات داستانی / تاریخی مونرو )
رید میشل  مترجم: وحیداله موسوی 
ص 80

 
 
توضیح: یکی از اولین کارهای ترجمه من در زمینه ادبیات، ترجمه داستانی از الیس مونرو و همچنین نقدی بر آثار او بود - که در همین شماره «عصر پنجشنبه» چاپ شد. یادم می آید که آن زمان (حول و حوش 1384) این نویسنده چندان در ایران شناخته شده نبود. در واقع خود من هم از طریق یکی از دوستان -که اگر اشتباه نکنم سردبیر بخش ترجمه در همین نشریه بود- با او آشنا شدم. از بین چندین داستان و نقد، این ها را انتخاب کردیم. «عصر پنجشنبه» گویا بعدها تعطیل شد! 
نکته جالب اینکه من متاسفانه، یک نسخه بیشتر از این شماره نداشتم، و آن هم گم شد! شاید کسانی این شماره را داشته باشند، و به شکلی، این دو ترجمه من را برایم بفرستند...
  • وحیداله موسوی

وحیداله موسوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی