وحیداله موسوی

وبلاگ وحیداله موسوی

وبلاگ وحیداله موسوی

یادداشت ها، مقاله ها، ترجمه ها



... جریان پسامدرنیسم قطعا با کالاهای خانگی آغاز نشد. این جریان با شورشی علیه سخت‌گیری‌های جریان مدرن، نشأت گرفته از باهاوس، در معماری آغاز شد. آن جمله‌ی قصار میز وان در روهه که «کم هم زیاد است» ناگهان به شکلی باورنکردنی به چیزی دست‌‌‌و‌پاگیر بدل شد. یکی از راه‌هایی که نسل جدیدی از معماران بلندپرواز برای گریز از قید‌و‌بندهای تحمیلی در معماری در ‌‌پیش گرفتند، منظور همان قید‌و‌بندهای می‌یِز و سایر موعظه‌گران مدرنیسم متداول، بازگشت به عنصر تزئینات بود تزئینات اغلب از خزانه‌ی کهنه شده‌ی کلاسیسم آکادمیک وام می‌گرفت. این تزئینات اغلب بیش از اندازه به چیزهایی چسبانده می‌شدند که صرفا فرم‌های تقریبا متداول مدرنیستی بودند، مانند تزئینات روی یک کیک عروسی...

نشریه هنر معاصر، هنر فردا، شماره 6+28، پاییز 1390، صص  134


دریافت مقاله‌ی pdf پسامدرنیسم: سبک و براندازی 1990-1970

موزه‌ی  ویکتوریا و البرت، 24 سپتامبر 2011- 15 ژانویه 2012

ادوارد لوسی اسمیت








































نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی